Alla inlägg under juli 2006

Av L. - 30 juli 2006 18:58

Jorå s'atte. Så var det söndag igen då.Jag vill inflika att jag är en duktig flicka, som faktiskt sansade mig och stannade hemma i fredags kväll. Jag tror att det var det som gjorde att jag faktiskt fortfarande lever efter min första vecka på semester -06.Ok, nu är det så här va: vaknade upp på lördagen och var vansinnigt rastlös, åkte till Fruängen och hängde med Christian och Calle. Först fick jag sitta på torget i det fantastiska förorts-centrumet och vänta med lirarna, sen kom dom äntligen. Vi gick och åt, men jag blev smått besviken efter att ha lagt 60 pix på en sallad som bara smakade.. äh. Vi gick hem och dom spelade tv-spel och jag satt mest och funderade över mitt liv (det kan vara ganska intressant vissa gånger). Åkte in till stan, mötte upp Fredrik när han slutade. Vi gick och tog några öl på skabbhak i sergelgången (!), efter det drog jag hem och käkade. Sen vitabergsparken, några fler öl. Sen gick jag och träffade Calle & co på mosebacketerassen. Mycket trevligt; skönt väder, god öl och roligt umgänge. Sen bestämde vi oss för att gå till MultiKulti-kvällen på Södra teatern, det kostade bara 40 pix och det var fantastisk musik! Måste besökas igen. Dansade så att svetten rann om och om igen, det var en helt underbar känsla. Länge sen jag dansade så mycket (om man inte räknar med all Lindy Hop och Jive jag dansat).Sen: romantik i sommarnatten! Jag vaknade först runt nio, gick upp och tittade lite på family guy. Det var ganska roligt för en gångs skull. Men jag tänkte att jag kan ju sova lite till. Nästa gång jag vaknade var klockan 13:04. Fick panik, har inte sovit så länge sen Wasa sjönk kändes det som.Åt en god frukost, ringde Ann-Sofie. Hon och Viktor m.fl skulle just bege sig ut och bada. Jag nappade faktiskt, vilket är ganska konstigt för jag är Sveriges största badkruka i vanliga fall. Men även jag har väl gränser, när det gäller värme speciellt.Drog till ormberget, hängde lite, sen badade vi järnet. Jag låg och skrek och stojade som ett barn så fort det kom en våg. Ååh så härligt, jag måste bada mera!Sen åt vi:

Av L. - 28 juli 2006 23:26

jag skulle egentligen gå ut med åsa & co ikväll, men jag bangade och installerade mig i soffan istället. mycket nöjd med mitt beslut, har dessutom ont i halsen igen. mindre bra, jag måste gå till apoteket imorgon och köpa någon slags anti-förkylningspreparat. det här tänker jag inte finna mig i!jag funderar en massa på a-bombers nästa vecka... för en gångs skulle måste jag faktiskt ta nåt slags ansvar över min ekonomi och inse att jag inte har råd att åka. så det får nog bli så. jag vill hiskeligt gärna åka, men samtidigt, vad ska jag där och göra om jag ändå kommer gå omkring och ha ångest över alla pengar som går åt? nej, jag stannar hemma. hur tråkigt det än är. usch, känner mig redan deppad över beslutet men det får bli så. jag får inte mycket pengar nästa månad. dags för linda att inse faktum.just ja, dejten. vansinnigt trevligt!

Av L. - 28 juli 2006 11:32

Jag har ont i halsen igen! Det här är inte sant!Det är fredag igen, jag lyssnar på nån hemsk radioteater (ja just det) där nån ska låtsas vara göran persson men det låter alltid likadant och det är inte roligt på nåt sätt. Nu stängde jag av skiten.Ska äta frukost, sen försöka göra nåt åt den här halsen. Kan man ta alvedon mot halsont? Får köpa nåt brus eller annat mot förkylning istället. Ska på nån slags dejt på eftermiddagen. Det är varmt. Jag vill gå och lägga mig igen.

Av L. - 27 juli 2006 12:13

Vaknade först av ett sms vid tio. Sen var jag för trött att reflektera så jag somnade om. Sen vaknade jag av ett till sms vid tolv. Och då hade jag redan ångest så det var bara att gå upp.Christian och jag ska åka till en secondhand-affär i Huvudsta (!) där allting tydligen kostar 30 kr. Kanske ser ut därefter, men vem vet?Igår var en trevlig dag, först i och för sig lite ångest men jag trotsade den och gick på dejt med mig själv. Gick och såg Pirates of the Caribbean, mycket bra film. Jag säger emot alla andra som sagt att den antingen varit för långdragen eller inte haft nån handling. Jag tycker den var rolig, bra - punkt slut.Gick till terassen vid mosebacke och träffade Calle och Christian, försökte förklara varför Johnny Depp var en bra skådespelare, men dom köpte inte det riktigt. Dom började jämföra honom med skräp. Pff! Det blev som vanligt en del drickande, sen kom Åsa och William och gjorde oss sällskap och då dracks det ännu mer. Sen skulle vi dra till en klubb på Fredsgatan 12, och det verkade fantastiskt lovande ända tills vakten säger att det krävs medlemskap för att komma in. Vi går till Debaser, men där är det kö bara för att komma in på uteserveringen. Kändes inte så hett. Vi gick vidare ännu en gång. Tog bussen till Berns. Calle utlovade bra dj:s, det var bara det att när vi kom fram var det nån lirare som stod och spelade hits från typ -92! Haha! Calle gick och bad om ursäkt hela kvällen och Christian kallade rätt och slätt stället för "skithål". Sen roade vi oss med att springa omkring och titta på folk, det var t ex en spelning på bottenvåningen, nån gammal räv från The Animals som drog en massa publik (varför framgick aldrig riktigt). Vi räknade skinnvästar ett tag, men sen fixade vi sittplatser på terassen och satt där istället. Calles brorsa och hans bratkompis kom, brorsan var kalasfull och förde ett jäkla liv, bratkompisen började prata om att jag inte var så gammal och därav inte kunde veta så mycket. Blev lite triggad att säga nåt dumt, men jag höll god min.Om han vill leka drygäckel så får han väl göra det. Dessutom bjöd han på öl! Känner en viss panik för kommande månaden med räkningar och hyra som jag undrar om jag kommer kunna betala med nada lön. Men det ordnar sig alltid. Det brukar det göra. Men tiden fram tills att det ordnar sig, varför är det alltid en ångesttid?Jag har efter lite överläggande insett att jag skiter i det här nu. Det får vara. Och det känns helt ok! En man istället för mig:

Av L. - 26 juli 2006 11:17

har precis vaknat, är i ett mycket förvirrat tillstånd. när jag gick och lade mig i natt så kände jag mig exakt likadan, fast nu är det inte på grund av trötthet (tror jag) utan nu är det mest av ett telefonsamtal.det är väldigt mycket information att ta in, och att framförallt kunna lägga den informationen på ett bra plan. suga ut det bra och inte ta åt sig på ett dåligt sätt av det mindre bra.fan, kritik är svårt. men man måste lära sig.okej, det är så här va. chef J ringde och vi pratade jättelänge och hon undrade hur allt var och det kändes verkligen som att det behövdes. och hon sa hela tiden "känns det bra att ha det här samtalet?". det känns som jag har en säkrare grund nu, det kommer kännas bättre att komma tillbaka till jobbet efter semestern med det här samtalet som backar upp mig. allt känns väldigt konstigt nu, kanske är det ägglossning eller nåt. hormonrubbningar. det känns som mitt skal är lite skört, som att jag har lätt för att falla just nu. eller falla och falla, kanske mest vackla. igår var det som att jag ville börja gråta, men istället flydde jag. men det kanske var lika bra. man ska väl inte stanna nånstans där man bara mår dåligt?men jag åt min pastasallad, jag drack min sangria, skrattade när man skulle skratta. sen gick jag.promenerade med mia neråt mot medborgarplatsen. hon är gravid i fjärde månaden och tänker bara på mat och att få sova. hon ville bara gå hem och sova.jag behövde träffa och prata med någon. mötte upp calle på östgötagatan, vi gick mot carmen var vi hittade på niklas och edvin. dom var lite fulla tror jag, niklas spillde ut öl över mig det första han gjorde. jag och calle gick vidare. han åt på jerusalem kebab och vi skojade om ett roligt skivomslag. sen gick vi till nada och tog en öl i ett rum med noll luftcirkulation. promenad på götgatan. ljummet väder. jag tänker att vänner är bra att ha.kan tänka mig att jag ser ut ungefär så här nu:

Av L. - 25 juli 2006 16:09

Jag svettas, lyssnar på Morrissey och funderar på om man skulle hyra sig en film.Allt är ok.

Av L. - 24 juli 2006 15:06

Alltså jag kan inte hjälpa det, dom är bara så jäkla bra:

Av L. - 23 juli 2006 22:34

Promenerade till kungsträdgården, träffade Christine. Vi skulle egentligen gå till historiska museet men vi sket i det och gick till nationalmuseum istället. Stor besvikelse; kanske var det bara lathet från vår sida men det var verkligen inte vad vi tänkt oss. Så vi gick till östasiatiska museet. Nån utställning med munkstatyer, sen gled vi ut i solen och svettades lite och sen gick vi till kungsan igen och åt glass. Skillnaden mellan att sitta i parken där och i en park på söder är helt enkelt: mycket propra och ansade gräsmattor på östermalm, men det luktar fortfarande bajs. Annars: stalkers, massor med slayer och öl. Som det alltid borde vara. Enda skillnaden dock - jag är ledig!Har precis pratat ganska länge med Calle, allt ser bra ut inför veckan, vi ska på Fredsgatan 12 på onsdag. Fint, det är fint.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards